Pregăteşte şi tu un cadou pentru ShoeBox


   Fetelor, 1 decembrie e ziua noastră specială, a românilor, dar şi data la care debutează campania ShoeBox în 2016. Dacă nu aţi aflat încă de ea, vă povestesc imediat: cu ocazia sărbătorilor de iarnă se pregătesc cutii de pantofi, frumos ambalate în hârtie de împachetat, în care fiecare adăposteşte un cadou frumos pentru un copil nevoiaş din ţara noastră. Fie că alegem să oferim ceva unui copilaş de doi ani, unei domnişoare de 14 ani sau unui flăcău aproape major, ideea de bază a campaniei este una pe care ţin să o subliniez încă de la început: pregăteşte pachetul ca pentru un frate sau propriul tău copil! De aceea regulile campaniei nu permit oferirea de obiecte sau haine deja folosite, ci doar noi, de preferat cu etichetă.
    ShoeBox este o campanie la care ţin şi care mi-a fost dragă încă de când am aflat de ea, în 2012, de aceea vă voi oferi şi în acest an toate detaliile legate de felul în care puteţi participa şi voi, aducând astfel un zâmbet sau, cine ştie, poate chiar o încurajare pentru viitorul unui copil care nu a avut norocul să se nască într-o familie în care Moş Crăciun vine la comandă, an de an. La noi în casă nu s-a pomenit să nu vină toată suita de moşi, duhuri, iepuraşi şi spiriduşi, părinţii mei s-au dat peste cap să ofere mereu ceva, chiar dacă nu aveau veniturile unor bancheri. Am avut şi câţiva ani proşti, în care mama s-a împrumutat ca să poată face pe Moşul, aşa că înţeleg cât de dureros poate fi pentru un părinte să nu-i ofere ceva oricât de mic puişorului său. Haideţi să-i ajutăm pe aceşti părinţi, o să vedeţi că nu costă o avere şi că putem lua ceva super drăguţ cu bani puţini.

   Pregătirea cadoului
   Cutie de pantofi cred că are toată lumea, da? Hârtie de împachetat eu am luat din Lidl, pentru o rolă ce-mi va ajunge să împachetez şi alte cadouri. Scheletul cadoului fiind pregătit, m-am orientat înspre cel căruia vreau să-i ofer pachetul şi am ales să fie, pentru început, o fetiţă de 10-12 ani, pentru că în anii trecuţi am ales copii foarte mici sau adolescenţi şi am vrut să văd cum stau lucrurile şi pe la jumătate.
    Tot din Lidl am ales un set de şosetuţe roz şi o căsuţă cu figurine din ciocolată. Lidl are cele mai convenabile dulciuri de sezon, o căsuţă din aceasta costă cam 10 lei, iar ciocolata din care sunt confecţionate figurinele este foarte gustoasă. Testat! Ca o alternativă, la acelaşi preţ a scos şi Heidi tablete sub formă de oameni de zăpadă. Cred că şi acestea ar bucura orice copil, oamenii-figurine sunt foarte haioşi.
    M-am uitat după cărţi pentru copii pe Libris.ro şi am găsit multe titluri reduse la jumătate de preţ. Iniţial am vrut să ofer Jurnalul Secret al Purceluşului, însă după ce am făcut fotografiile pentru blog am răsfoit cartea şi limbajul mi se pare inadecvat vârstei. Aşa că basmele culese de Petre Ispirescu, într-o ediţie cartonată, am zis că o să-i prindă mai bine. Livrarea este gratuită pe Libris, e bine de ştiut. Reţineţi şi jurnalul purceluşului neastâmpărat, e foarte amuzant şi îl puteţi face cadou unui prieten. Are ilustraţii comice şi un limbaj agramat, dar care stârneşte râsul.
    Jucării am comandat de la Elefant, când mi-am luat pentru mine şampoane, produse de machiaj şi ale cele. Am pus şi o jucărie în coşul de cumpărături, că nu se făcea gaură în portofel de la dânsa.
    Lângă toate am aşezat o felicitare mică, în care am înşirat câteva cuvinte pentru fetiţă. Cumva nu doar mi s-a părut că fac ceva extrem de important, eram ferm convinsă că fac, asumându-mi rolul de Moş Crăciun pentru un copil. Găsiţi voi ceva mai important pentru un prichindel în această perioadă?
    Am legat cutia cu o sfoară şi pe ea am lipit un bon în care am specificat categoria de vârstă pentru care am pregătit pachetul. 

    Livrarea cadoului
    Eu o să duc cutiile la punctul de colectare din Târgovişte, lista tuturor locaţiilor fizice în care puteţi merge să lăsaţi pachetele o găsiţi AICI. Aveţi timp de pe 1 până pe 15 decembrie să faceţi un drum sau, dacă nu găsiţi un punct în apropiere, puteţi expedia coletele prin poştă sau curier, bine amblate, pe adresa lui Valentin, cel care a avut ideea aceasta, a cadoului din cutia de pantofi: 
   Valentin Vesa, Calea Florești 6/68, Cluj-Napoca, 400509, Cluj.

   Orientativ, ca să trimiteţi un pachet prin poştă o să vă coste 5 lei, iar prin curier 20-22 lei, în funcţie de firma de curierat aleasă.

   Când predaţi cutia într-o locaţie fizică, treceţi-vă numele şi adresa de mail dacă doriţi să aflaţi apoi la cine a ajuns cadou vostru. Tot aici puteţi comunica persoanei de contact dacă ştiţi vreun copil sărman sau mai mulţi căruia i-ar prinde bine o vizită din partea moşului. 

   Ce să nu puneţi în pachete:
   -lucruri care nu sunt noi: acesta cred că este punctul cel mai sensibil al campaniei şi ţin să îl detaliez. Ştiu că multe dintre voi aveţi o groază de lucruri faine acasă şi vă gândiţi că poate alţii ar fi super încântaţi să le primească, iar acest lucru este adevărat. Însă campania se vrea a fi atât de frumoasă încât să pună pe picior de egalitate toţi copiii. Iar dacă surorii sau fetiţei tale nu i-ai pune sub brad decât obiecte noi şi în perfectă stare, de ce nu ai face la fel şi pentru un alt copil?
   -dulciuri sau alimente care se strică repede: or fi mirosind sărbătorile a clementine şi amandine, dar până să ajungă la destinatar acestea s-ar putea altera; 
   -lucruri periculoase pentru anumite grupe de vârstă, cum ar fi jucării ascuţite sau obiecte foarte mici pe care unii pici le-ar putea înghiţi.

   Ce vă sfătuiesc să puneţi în pachete:
   -jucării pentru copiii sub 14 ani, păpuşi, maşinuţe, jocuri, orice v-ar fi plăcut şi vouă să primiţi când eraţi mici;
   -dulciuri de sezon: moşi, clopoţei, globuleţe din ciocolată, ouă Kinder, tablete cu ingrediente în ton cu sărbătorile, turtă dulce, acadele colorate;
   -hăinuţe noi cumpărate din outleturi sau online, la reducere. Miniprix, FashionDays, sunt doar câteva dintre site-urile mari unde găseşti multe lucruri faine pentru copii, la 30-40 lei;
   -felicitări, decoraţiuni de Crăciun, ceva care să amintească de spiritul sărbătorilor. Mulţi dintre aceşti copii nu au brad împodobit, aşa că o decoraţiune micuţă poate substitui lipsa acestuia;
   -pentru adolescente: deodorant, absorbante, şampoane, geluri de duş, săpun. Fetele din centre şi nu numai se bucură tare când primesc aceste lucruri, pentru ele e greu să şi le procure în condiţiile în care nu au cu ce bani să le cumpere. Aşa că dacă şi tu eşti colecţionară de 20 de arome de geluri de duş, multe în aşteptare să le vină rândul la baie, renunţă măcar la unul dintre ele;
   -şosete, pijamale, lenjerie: indispensabile la orice vârstă. 


    Gândeşte-te că după terminarea vacanţei de iarnă, datorită ţie, unul dintre aceşti copii se va întoarce la şcoală şi va avea ce să spună colegilor când va fi întrebat ce i-a adus Moş Crăciun. Iar tu nu vei avea nimic de pierdut decât puţin timp şi banii pe care i-ai da pe o cremă sau o pereche de blugi.




Comentarii

Simona Tucu a spus…
Anul trecut nu am reusit sa ma mobilizez, dar anul acesta am de gand sa pregatesc si eu cel putin o cutie!
Felicitari pentru initiativa!!
Deena a spus…
Si noi am facut pachetele in fiecare an. Anul asta Katia a ales sa il facem pentru o fetita de varsta ei. Pentru ca ea primeste de la Mos si parinti cadouri mereu, e timpul sa aleaga ea cadoul pentru un alt copil. Deja a luat niste chestiute dragute de par, o carte de colorat si un set de culori, niste manusi si o caciula. Desigur o sa adaugam si ceva dulce! Va duce personal cutia cand merge cu clasa la Atelierul Mosului sa picteze turta dulce. La noi acolo e punctul de colectare si mi se pare cu atat mai magic! P.S: Un alt loc fain de cumparat articole pentru shoebox e pepco. Au o gramada de nebunii frumoase si la preturi foarte bune: papetarie, jucarii, fulare/manusi/caciuli/sosete pufoase. Noi suntem fani!
Toma Aurora a spus…
Diana, super treaba cu atelierul Moşului. Mă bucur să aud că şi fetiţa ta contribuie, şi eu vreau să-i îndrum pe copiii mei astfel, atunci când va sosi clipa.
La noi nu există Pepco, în schimb avem Jumbo, am realizat că nu l-am menţionat.
Te pup!
Toma Aurora a spus…
Simona, mă bucur să aud acest lucru!
Te pup, draga mea!